Motocyklowa podróż przez państwa Grupy Wyszehradzkiej

Marzenia się spełniają! A jednym z naszych marzeń było udać się w motocyklową podróż – tak oto zrodził się pomysł wyprawy. Pomysł wielokrotnie modyfikowany i przerabiany, by swoją ostateczną formę i tak przyjął dopiero w drodze. Przeżyj z nami te emocje jeszcze raz! Poniżej znajdziesz mapę z trasą oraz opisy poszczególnych dni i linki prowadzące do bardziej rozbudowanych relacji.

Liptowski Mikułasz

W Litpowskim Mikułaszu spędziliśmy 2 dni. Miasteczko jest niewielkie, jednak okolica, w jakiej się znajduje, sprawia, że jest to naprawdę piękne miejsce! Z jednej strony Tatry Wysokie i fantastyczne drogi do jazdy motocyklem, z drugiej – jezioro i kemping.

W Liptowskim Mikułaszu odwiedziliśmy ZOO Kontakt a także przejechaliśmy się podziwiać fantastyczne widoki Doliny Demianowskiej (wkrótce).

Tatry to nie lada gratka dla motocyklistów, gdyż drogi, którymi się poruszaliśmy były kręte, wiodły przez góry i zapewniały zastrzyk adrenaliny!

Więcej o Liptowskim Mikułaszu

Ostrawa

To czeskie miasto przywitało nas mało przyjemnie – autostrady w remoncie, przez co ciężko było zjechać w odpowiednim miejscu i łatwo było nadrobić niechcący trochę kilometrów!

W Ostrawie zwiedziliśmy słynny kompleks Witkowice, gdzie mieliśmy możliwość wyszaleć się fotograficznie!

Bratysława

Spośród wszystkich odwiedzonych miejsc, to Bratysława wydaje się być najbardziej zurbanizowanym, pełnym życia miejscem. Tłumy ludzi – zarówno tych wybierających się do pracy, jak i tych odwiedzających miasto w celach turystycznych.

Tu odwiedziliśmy Stare Miasto i łapaliśmy wszystkie bratysławskie, staromiejskie figury.

Niedaleko stolicy Słowacji znajdują się ruiny zamku – Hard Devin (wkrótce). Ze wzgórza rozciąga się niesamowity widok na Dunaj, a przy zwiedzaniu towarzyszą nam zwierzęta.

Jezioro Balaton

Nasza motocyklowa podróż zakończyła się nad Balatonem. To tutaj zażywaliśmy kąpieli w jeziorze termalnym (wkrótce), czy leniwie podziwaliśmy zachód słońca na półwyspie Tihany.

Więcej o Balatonie i okolicach

Wyprawa motocyklowa w liczbach

Czas wyprawy

Całą trasę z Warszawy, przez Słowację,
Czechy, nad Balaton i ponownie do Warszawy pokonaliśmy w 8 dni

Droga

Przejechaliśmy prawie 2.500 km, z czego ostatniego dnia pokonaliśmy najdłuższy odcinek jadąc non-stop przez 800 km! A tankowaliśmy kilkadziesiąt razy!

Zdjęcia i filmy

W czasie wyjazdu wykonaliśmy ponad 1500 zdjęć i nakręciliśmy trochę filmów – głównie tych z drogi

Było to dla nas niełatwe wyzwanie – pierwszy raz wyjechaliśmy motocyklami tak daleko. Oczywiście, zapakowaliśmy za dużo sprzętu, a o najważniejszym (strojach kąpielowych) nie pomyśleliśmy 😉

Motocyklem przez Państwa Grupy Wyszehradzkiej Placeholder
Motocyklem przez Państwa Grupy Wyszehradzkiej

Ta witryna używa ciasteczek. Pozostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. OK! Polityka prywatności